kennethbygger

Under sommaren 2014 föddes tanken på att bygga ett hus någonstans mellan Frillesås och Varberg i Halland. Jag har alltid närt drömmen om att skapa mitt eget boende. Att kunna bygga sitt eget hus, precis som min far gjorde. Denna blogg kommer förhoppningsvis beskriva resan från när tanken väcktes, alla funderingar jag gjort, förutsättningarna, kraven, och självklart hela byggnadsprocessen.

Detaljplan, nybyggnadskarta och fler arkitekter

Publicerad 2014-09-24 10:51:00 i Allmänt,

Idag smsade arkitektSanna strax innan lunch. Hon samt hennes mor och far hade ett ärende till Bua och tänkte smita förbi och titta på tomten. Jag kunde inte låta bli utan hängde på. Sannas mor är också arkitekt så det var trevligt att träffa henne. Vi tittade på tomten och pratade lite. 
 
Efter lunch beställde jag en nybyggnadskarta över tomten. Nybyggnadskartan innehåller information om fastighetsgränser, rättigheter, planbestämmelser, bebyggelse och topografi, förbindelsepunkter för vatten och avlopp, fjärrvärme och el samt höjdavvägda punkter.

 Det är den arkitekten ritar huset på. Så nu är första kostnaden tagen för huset. 4653kr kostar nybyggnadskartan. Tre till fyra veckor tar det för lantmätare och kartingenjörer att mäta upp och rita tomten.  Så nu blir det lite mer väntan innan vi kan börja! 
 
Förra veckan fick jag detaljplanen från mäklaren! Länkar till den från min Google Drive! Min fastighet är Bua 1:31.
Detaljplan 
Detaljplan - Bestämmelser
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela