kennethbygger

Under sommaren 2014 föddes tanken på att bygga ett hus någonstans mellan Frillesås och Varberg i Halland. Jag har alltid närt drömmen om att skapa mitt eget boende. Att kunna bygga sitt eget hus, precis som min far gjorde. Denna blogg kommer förhoppningsvis beskriva resan från när tanken väcktes, alla funderingar jag gjort, förutsättningarna, kraven, och självklart hela byggnadsprocessen.

Lägenheten snart till salu

Publicerad 2014-09-19 14:35:38 i Allmänt,

På tisdag kommer inredningsEmma och lägger beslag på lägenheten för ett dygn. Hon ska piffa till den och göra den redo för fotografen som kommer på onsdag. Jag får sova hos goa Eva en natt, för jag är inte välkommen i min lägenhet natten till onsdag! :) Blanche på Stadshem har nästan studsat i frustration över att inte ännu fått ut lägenheten på marknaden. Tydligen är det ett enormt tryck på lägenheter just nu. Dessutom finns det nästan inga till salu i Kungsladugård. Känns bra det här! Förhoppningen finns på prisrekord. Inte omöjligt alls tror Blanche.
 
Idag ringde arkitektSanna och var sugen på att börja rita! Väldigt bra tajming tycker jag! Vi ska ses på tisdag förmiddag för att gemensamt titta på tomten. 
 
Jag har gjort en massa hemläxor och vet ganska exakt hur jag vill bygga huset. Det ska bli spännande att se om Sanna gillar mina idéer eller om jag får tänka om... Mer om detta i ett annat inlägg!
 
 
 
 

Liknande inlägg

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2014-09-22 10:01:59

Å du vet att när stunden kommer för att måla så vet du vem du ska fråga ☺

Postat av: Kenneth Johansson

Publicerad 2014-09-22 10:04:57

Jajamensan! :P

Postat av: Eva

Publicerad 2014-09-22 13:08:35

Ska bli så spännande att få följa din drömresa. Åh när du behöver ett handtag, lite god mat, en säng att sova i etc...då e det bara att slå en pling <3

Postat av: Kenneth Johansson

Publicerad 2014-09-22 13:11:00

Tack underbara Du! <3

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Till bloggens startsida

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela